Scop: dezvoltarea conștiinței fonologice, recunoașterea literelor, încredere în sine(Recomandată: 7–10 ani) 1️⃣ Jocul silabelor – „Câte bătăi are cuvântul?” 📍 Instrucțiuni: Spuneți copilului câte un cuvânt. El bate din palme de câte ori aude o silabă. Exemple: ma-sa → 2 bătăi ca-rte → 2 bătăi te-le-fo-nul → 4 bătăi ✅ Se poate face și […]
Unii copii nu se încadrează în tiparele obișnuite. Par visători, rigizi sau… pur și simplu altfel. Unii învățători spun că sunt geniali, alții – că nu cooperează. Însă, dincolo de aceste etichete, se află adesea un copil cu sindrom Asperger – un copil care simte intens, percepe lumea diferit și are nevoie de sprijin specific […]
Ce este dislexia? Dislexia este o tulburare de învățare cu substrat neurologic, care afectează abilitatea copilului de a recunoaște, descifra și reda corect sunetele, literele, silabele și cuvintele. Deși afectează citirea și scrierea, dislexia nu are legătură cu nivelul de inteligență – copilul dislexic poate fi extrem de creativ, empatic sau intuitiv. Apare frecvent în […]
1. Ce am simțit citind povestea? Scrie liber orice emoție sau gând, care apărut în tine. ………… ………… ………… 2. Care dintre adolescenții din poveste m-a făcut să mă gândesc la cineva cunoscut? (Poate copilul tău, o versiune mai tânără a ta…) ………… ………… ………… 3. Când un adolescent din viața mea suferă sau se […]
Ne dorim adolescenți echilibrați, empatici, responsabili. Dar înainte să le cerem aceste lucruri, e nevoie să înțelegem ce trăiesc. Pentru că adolescența nu este doar o perioadă de „teribilism” sau „rebeliune” — este un moment de reconstrucție interioară profundă. 🧠 1. Adolescenții nu sunt adulți mici — creierul lor e în plină transformare Neuroștiința ne […]
Maria e mama unui adolescent de 15 ani. De câteva luni, simte că fiul ei s-a schimbat. Nu mai povestește nimic, se închide în cameră, iar când îl întreabă dacă e totul în regulă, primește doar un „nu știu”. La școală nu mai are chef, iar telefonul pare că a devenit singura lui prezență constantă. […]
În dezvoltarea fizică a copilului sunt două principii ale dezvoltării și anume: Principiul cefalo-caudal, ce presupune că, dezvoltarea se produce de jos în sus. Proporția cap-trunchi se modifică treptat pe măsură ce copilul crește în înălțime și i se dezvoltă părțile inferioare ale corpului, dezvoltarea senzorială și motorie se desfășoară potrivit aceluiași principiu, astfel sugarii […]
Ieri am fost facută praf din două comentarii de un internaut. Bine, nu este prima oară când sunt facută proastă în mod subtil. Ok, veți spune, treci mai departe. Că s-a legat de mine, ok, nu e primul, nici ultimul, probabil vor mai fi. Nu pot să țin piept la hipervigilența de acum, din online. […]
În mijlocul apei limpezi și reci, se înălță maiestuos un castel falnic, învăluit într-un aer trist. Din depărtare, se văd casele cu acoperișuri albastre și turlele ce se ridică deasupra lor. Frumusețea castelului te izbește în tăcere, la mijlocul dintre cer si apă, dintre unde și nori. Se spune că înăuntrul său se află camere […]
Vântul suflă șoptind lin, unduitor, cristalin „ Ana, Ana, magică Ană”. Frunzele dansează în ritm lent, duios, aaa aaa aaa nnn aaa aaa nnn aaa aaa aaa nnn, spre dreapta, apoi spre stânga, cu o plecăciune maiestuoasă în față. Vântul sprinten se furișează printre ele, iar jos, printre tulpini de plante pitice, câțiva spiriduși cu […]
- 1
- 2